ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

לאחר האיתור, איך מטפלים ברטיבות בקיר?

איתרתם נזילת מים, כלומר את המקור שלה? במקרים מסוימים ייתכן שיהיה צורך באיטום מחדש של כל האזור אשר ספג רטיבות, במקרים אחרים אפילו החלפת אריחים או עבודות עומק נוספות וכן עבודות תשתיות. היכן מתחילים וכיצד ממשיכים לאחר איתור הנזילה? – קראו כאן. 

כמה מילים על ביצוע איטום לאחר רטיבות 

בעוד כי רטיבות בקיר יכולה להיראות בתור נזק משני שלא דחוף להתייחס אליו, האמת עשויה להיות הפוכה לגמרי בחלק מהמקרים. למשל, כאשר אותה רטיבות "תמימה" מגיעה לתשתיות ומכשירי חשמל. מה עושים כדי למנוע נזקים גדולים יותר אשר נגררים כתוצאה מהזנחת תיקון הנזילה? ובכן, ראשית, חשוב להבין כי המשך הטיפול בד"כ מורכב מכמה שלבים עיקריים, אם כי לא כל קריאת שירות תמיד תצריך את ביצוע כל השלבים השונים. למשל, לא תמיד נדרש לבצע תיקון איטום לקוי באופן נרחב. זאת, היות כי לא פעם יש צורך בביצוע תיקון איטום נקודתי בלבד. במקרה של איטום לקוי בגג או בקירות באופן נרחב, יש לציין כי אינסטלטור לא יהיה מסוגל לסייע לכם. במקרים אלו יש לפנות לקבלן איטום מוסמך לאיתור ותיקון הבעיה.

מהם השלבים של טיפול ברטיבות?

ברוב המקרים של תיקון רטיבות בקיר לאחר איתור וטיפול יהיה צורך לפעול לפי כמה שלבים עיקריים. לצורך העניין, רוב הקירות יצריכו ייבוש לאחר שמטפלים ברטיבות. יש לייבש את הקיר באופן יסודי, מה שבדרך כלל מתבצע באמצעות מאווררים חזקים. במקרים קיצוניים, ייתכן שיהיה צורך להשתמש בטכניקות ייבוש מיוחדות, כמו למשל מאווררים תעשייתיים חזקים אפילו יותר. כמו כן, העבודה בד"כ אמורה לכלול גם את השלבים הבאים:

  • הסרת עובש: אם התפתח עובש על הקיר כתוצאה מהרטיבות אשר איתרתם, כמובן שיש להסיר אותו באופן יסודי. לא כמעט, לא את הרוב, את כל העובש כי הוא נוטה לצמוח חזרה.
  • שיקום הקיר: לאחר שמייבשים את הקיר וגם מסירים את העובש, יש לשקם את הנזק שנגרם כתוצאה מאותה רטיבות. ברוב המקרים יהיה צורך לתקן סדקים או קילופים, כמו גם למרוח טיח חדש וגם כמובן לצבוע את הקיר.

לסיכום, כמה מילים על איתור אנשי מקצוע מתאימים

בין אם אתם צריכים שיפוצניק, קבלן, אינסטלטור או חברת איטום מבנים, קחו בחשבון כי העלויות בשוק יכולות להיות דינמיות למדי, לעיתים להשתנות בפערים של עשרות אחוזים. זו הסיבה לכך שתמיד מומלץ לעשות סקר שוק. כחלק בלתי נפרד ממנו, יהיה עליכם לבצע גם השוואת מחירים בין אנשי מקצוע שונים, השוואת חוות דעת של לקוחות וכו'. כל עוד פועלים לפי הצעדים הפשוטים האלה, אפשר למצוא אנשי מקצוע מובילים במחירים תחרותיים. זכרו, בימינו נהוג לקבל לפחות 3 הצעות מחירים לפני שבוחרים איש מקצוע כזה או אחר. 

תפריט נגישות