ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

רטיבות בדירה חדשה מקבלן

נכנסתם לדירה חדשה וגילתם רטיבות על קירות המבנה, חנייה? חוק המכר אומר שלקבלן יש אחריות על ליקויי בנייה בדירות חדשות. לפי החוק, על הקבלן לתקן את הליקויים בלי לדרוש מהרוכשים לשלם על זה. עם זאת, החוק עצמו מתייחס לשתי תקופות – תקופת הבדק ותקופת האחריות.

מה ההבדל בין תקופת הבדק ותקופת האחריות?

תקופת הבדק מתחילה כאשר הדירה נמסרת לקונה והיא יכולה להסתיים בזמנים שונים, לפי סוג הליקוי שאותו מצאו בדירה ולפי רשימת ליקויים שמופיעה בחוק. במקרים של רטיבות למשל, תקופת הבדק עומדת על 4 שנים. לשם השוואה, בסיום 4 השנים תחל תקופת האחריות שאורכה 3 שנים וגם במהלכה יהיה חייב הקבלן לתקן את הליקוי. אבל במקרים כאלה של הפעלת תקופת האחריות, על הדייר להוכיח שהמקור של הליקוי הוא בתכנון, בחומרים או בעבודה של הקבלן. אם הדייר לא מוכיח את זה, עליו לשלם על התיקון מכיסו.

מה אומר החוק מבחינת איתור ליקויי בנייה?

  • החוק קובע שקיימת תקופה שבמהלכה קבלן של דירה חדשה חייב לתקן ליקויי בנייה.
  • על פניו, על הקבלן להביא בעצמו מהנדס ולספק שירותי בדק בית עוד לפני שהוא מוסר את המפתח לדירות.
  • בפועל זה לא תמיד קורה, לכן חשוב לפנות לבעלי מקצוע ולאתר את הנזילה. לאחר מכן, ניתן להיעזר בשירות של בעלי מקצוע גם כדי לתקן את הבעיה וכדי לדרוש פיצוי.

למי פונים במקרה נזילה?

במקרה של איתור נזילות או רטיבות בדירה חדשה מקבלן פונים אל מאתר נזילות. באופן הזה ניתן להשיג כמה יתרונות משמעותיים:

  • התייעצות עם מאתר נזילות לגבי ניסיון קודם שיש לו בדירות חדשות מקבלן
  • אפשרות לתאם בדיקת הרטיבות בלי לגרום הרס מיותר

איך מאתרים את הנזילה בלי לגרום הרס מיותר?

בעבר ניתן היה לחשוף את המקור של נזילות מים רק על ידי שבירת הקירות או הרמת הריצוף. כיום ברור שמדובר על הרס מיותר, כי ניתן לאתר את הנזילה באמצעות מצלמה טרמית. כאשר מפעילים איתור נזילות במצלמה טרמית, מקבלים תמונת מצב מאוד אמינה של הצנרת ויודעים איפה בדיוק הנזילה מתחילה ונגמרת. יתרה על כך, ניתן להשתמש בנתונים שמופקים על ידי המצלמה כדי להגיש תביעה נגד הקבלן.

למה חשוב לטפל כמה שיותר מוקדם?

  • טיפול מוקדם בבעיה וביצוע בדיקת רטיבות בדירה חדשה מקבלן הוא עניין קריטי.
  • קודם כל, יש תקופת התיישנות שרק במהלכה ניתן לתבוע את הקבלן ולדרוש ממנו לממן את התיקון, לבצע אותו בעצמו או לתת פיצוי כספי. שנית, אף מקרה של רטיבות לא נפתר או נעלם מעצמו – אלא להפך. רטיבות נוטה ללכת ולהחמיר, עד כדי פגיעה מהותית בציוד, ברכוש, בנכס, בקירות ועוד.
  • בשביל למנוע עוגמת נפש כזו, כדאי לפנות אל בעלי מקצוע שמציעים שירות של איתור נזילות במצלמה טרמית.

איתור נזילות במצלמה טרמית - המומחיות שלנו

אם כתמי הרטיבות מטרידים את מנוחתך, פוגעים בערך הנכס וגורמים לך אכזבה על בסיס יום יומי ובכל פעם שהמשפחה נכנסת הביתה – הגעת לכתובת הנכונה.
צרו קשר עם איתנו, אנו נדריך אותך גם על רקע רטיבות בדירה חדשה מקבלן ונתאם עבורך ביקור זריז של מאתר נזילות מקצועי, יעיל ומנוסה בתחום. נשמח לעמוד לרשותך! 🙂

תפריט נגישות