ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

איתור נזילות בגז

נזילות הן אחת התקלות המוכרות במערכת האינסטלציה. אחד התסמינים לנזילה היא סימני רטיבות לא מוסברים שיכולים להופיע בכל מקום בבית. שיטה יעילה מאוד לאיתור מקור הנזילה היא באמצעות שימוש בגז. למה חשוב לא לבזבז זמן בכל הקשור לנזילות וכיצד עובדת השיטה?

חשש לנזילה? אסור לחכות!

נזילה תגרום עם הזמן לנזקים כבדים לתשתיות המבנה. הנזילה פוגעת בצבע ובשכבת הטיח ומחלישה את מבנה הקיר. אם היא לא מטופלת פוגעת גם בשלד המבנה, הדבר יכול להביא לבסוף להתמוטטות וקריסה. בנוסף, רטיבות גורמת להיווצרות עובש. הדבר פוגע בבריאות וזו לגמרי לא רק בעיה אסתטית. גם נזילה בצנרת חיצונית תגרום נזק לתשתיות. היא אינה דומה למי גשמים שמחלחלים באינטנסיביות שלה ולכן חייבת טיפול.

סימנים לזיהוי נזילה

אז איך בעצם יודעים שיש נזילה? כמה סימנים:

  • הופעת כתמים לא ברורים על הקירות או שינוי בגוון הריצוף.
  • נפיחות בקיר, התפוררות צבע וטיח.
  • עליה בחשבון המים ללא סיבה ברורה
  • שעון מים ש"רץ" במהירות גם כשמערכת המים אינה מופעלת בצורה כלשהי
  • ירידה בלחץ המים
  • הופעת כתמי עובש על הקיר (בשלב מתקדם שלא כדי להגיע אליו…)

איתור מקור הנזילה - כבר לא מה שהיה פעם

אם בעבר איתור נזילות היה כרוך בשבירת קירות או מרצפות, הרס ולכלוך רב, היום מאתר נזילות המתמחה בתחום עושה זאת בשיטות מתקדמות אשר חוסכות את ההרס ומאפשרות להתחקות אחר מקור הנזילה מבעד לקיר או לריצוף. שיטה מוכרת לאיתור הנזילה היא במצלמה תרמית אשר קולטת הבדלי טמפרטורה ואזור מקור הנזילה נתפס כקר מסביבתו. עם זאת, לשיטה זו מגבלות והיא אינה עובדת תמיד. שיטה אחרת היא איתור נזילות באמצעות גז אשר אפקטיבית גם במצבים בהם מצלמה תרמית אינה מספקת את העבודה.

איתור נזילות בגז נעשה על ידי החדרת גז ידידותי לסביבה המורכב ברובו (95% ממנו) מחנקן ו 5% מימן. מאתר הנזילה עובד עם מחשב המחובר לחיישן המסוגל להריח את הגז. המאתר יעבור עם החיישן על גבי הקירות או הריצוף ממש כפי שנעשה עם מצלמה תרמית. באזור בו ישנו סדק בצינור, שהוא מקור הנזילה, תהיה דליפה של הגז שתאותר על ידי החיישן ומיקומה המדויק יופיע במחשב. כך ניתן לאתר את מקור הנזילה ללא הרס ולטפל בחלק הצינור הפגום בצורה ממוקדת.

ישנם מספר מצבים בהם לאיתור נזילות בגז יהיה יתרון על פני מצלמה תרמית:

  • בטמפרטורות נמוכות: בחורף, כאשר המים בצנרת מתקררים באופן טבעי, לא יהיה קל לגלות את מקור הנזילה באמצעות הפרשי טמפרטורות כי הצנרת כולה קרה. במצב זה נוח להשתמש בשיטה שאינה קשורה לטמפרטורה. בכלל, הזיהוי כשמדובר על נזילה קטנה בצנרת המים הקרים לא תמיד תהיה חד משמעית והמאתרים יעזרו גם בגז כדי לקבל תשובה חד משמעית.
  • כשהצנרת נמצאת בעומק האדמה או קיר עבה: אם הצנרת אינה קרובה לפני הקרקע או הקיר, מצלמה תרמית כנראה לא תספיק בכדי לאתר את הבדלי הטמפרטורה באזור הצנרת. הדבר קיים למשל כשיש חשד לנזילה בצנרת הנמצאת בשטח פתוח בעומק האדמה או כאשר ישנו קיר כפול או עבה במיוחד ולכן הצנרת רחוקה מפני הקיר.

איתור נזילות בגז - רק עם מומחים בתחום

גם אם נדמה שאיתור הנזילה באמצעות הגז קל לביצוע, הדבר לא כך. אמנם לא תידרש עבודת הרס ושיפוץ מסיבית כדי לאתר ולתקן את הנזילה אך מאתר הנזילה חייב לקבל הכשרה, לדעת איך לעבוד עם הגז, איך להחדיר אותו לצנרת וגם איך לקרוא נכון את הנתונים. לכן, אל תתפשרו.

איתור נזילות בכלל ואיתור בגז בפרט הם עניין למומחים בלבד. ארז רובין מתמחה באיתור נזילות ללא הרס כולל באמצעות גז, נאתר את מקור הנזילה במהירות ונטפל בעניין בצורה ממוקדת.

תפריט נגישות