ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

איתור נזילות בגינה ובחצר

מהם הסימנים שיש נזילה בחצר?

הזימן הראשון המעיד על נזילה בחצר הוא חשבון מים שעולה בצורה משמעותית וללא כל סיבה שנגלת לעין.
הסימן השני להוות סימן לנזילה בחצר הינה שלולית גדולה לא שום סימן לגשם או מהשקיה עודפת.

איתור נזילות בחצר

מדוע חשוב לטפל בה כמה שיותר מהר?

נזילה מחוץ לחלל הבית עלולה להוות נזק גדול לכל חלל החצר והגינה של הבית. נזילה זו יכולה לפגוע בפן האסתטי של הגינה או של החצר, כמו כן, לגרום לבזבוז משמעותי של מים ויותר מאוחר לבזבוז של כסף שמיועד לתת מענה לבעיה ועד לנזק תברואתי בסביבה של הגינה והבית. יתרה מזאת, עודף מים בדשא עלול להרוס אותו כליל וכאשר הנזילה תתמקם מתחת ליציקת בטון, המחיר על התיקון רק יתפח בצורה משמעותית.

מה הסיבות שקיימות לנזילה?

יתכן מקרה ובו תהייה חדירה של שורשים מהצמחייה בחוץ לתוך הצנרת של המים. בדרך כלל מיקום חדירה של אותם שורשים יהיה בחיבור בין צנרת לצנרת. בני אדם או אנשי מקצוע, עלולים להיות הגורם לנזילה בצנרת שממוקמת בגינה של הבית. מכה שנגרמה לצינור מכלי עבודה או מציוד מכני אחר, עלולה לגרום גם היא לסדק בצינור או סגירה לקויה של חיבורים בצנרת תוך ביצוע חובבני בשטח, ללא איטום, עלולים ליצור זליגה של מים.

איתור נזילות בגינה

מדוע נזילת מים בגינה היא בעייתית?

היה וקיים חשד לנזילת מים מהחצר, צורת המענה לבעיה תהייה שונה ממענה לנזילה שמתקיימת בתוך חלל הבית. יש סיכון לבזבוז מים בגינה שיותר קשה לאתר, מאחר ואין תמיד סימנים שיעידו על נזילה, על כן, נזילה שקיימת בחצר עלולה להמשך לאורך תקופה עד הרגע בו יגלו אותה, לרבות אם מדובר בנזילה שהיא סמויה. הסיכון הוא לא רק בסכומי הכסף שנאלץ להוציא על פתרון ותיקון אלא גם על הנזק שיכול להיגרם לכל חלל הגינה.

איך מאתרים נזילה בגינה?

מצלמה תרמיתאיתור נזילה מבלי לחפור בקרקע והיא תהייה השיטה היעילה, החסכונית והזריזה ביותר להתעמת עם הבעיה המציקה. מצלמה תרמית פועלת על ידי צילום אובייקטים בתאורה אינפרה אדומה בהתאם להבדלי טמפרטורה. הזיהוי יאפשר לאתר את המיקום המדויק של הנזילה.
חיישן גז שפועל לאיתור של מנעד נזילות מים או גזניתן להשתמש בו למטרות איתור נזילות מים במערכות אינסטלציה בחלל הבית. החיישן יגלה ויתריע על דליפת גז בצנרת המים. בעל המקצוע יעבור לאורך קו הצנרת ועל ידי החיישן ינסה לאתר נזילת גז לכל האורך. (הסיבה שיש גז בתוך הצנרת של המים הינה כדי לחשוף את מיקום הנזילה – החיישן קולט כל דליפה של גז בצנרת ומתריע על כך). בשלב זה כל מה שיש לעשות זה לחשוף את האזור של הצנרת בו קיים חשד לנזילה ובזה לטפל.

איתור נזילות מים בחצר ובגינה מתבצע על ידי מצלמה תרמית ואמצעים נוספים שיכולו לאפשר לאתר נזילה מבלי לחפור בקרקע והיא תהייה השיטה היעילה, החסכונית והזריזה ביותר להתעמת עם הבעיה המציקה. מצלמה תרמית פועלת על ידי צילום אובייקטים בתאורה אינפרה אדומה בהתאם להבדלי טמפרטורה. הזיהוי יאפשר לאתר את המיקום המדויק של הנזילה.

חושדים שיש לכם נזילה בחצר? מודאגים מחשבון מים מנופח? אל תתעכבו שמא יגרם לגינה שלכם נזק בלתי הפיך ופנו עוד היום לארז רובין – אינסטלטור מומחה באיתור נזילות ממוקדים שונים בגינה ובתו פנים הבית באמצעות ציוד וטכנולוגיה מתקדמת.
 

תפריט נגישות