ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

מתי כדאי להחליף צנרת בעקבות איתור נזילה?

נזילה מצינור בבית גורמת נזק שעלול להיות חמור. בנוסף יש תמיד גם עוגמת נפש עקב שיבוש השגרה והצורך במציאת פתרון. בחלק מהמקרים כדאי לנצל את ההזדמנות לטיפול יסודי ומקיף בבעיה, ואפילו לשפץ את הבית – וכך לשדרג במידה ניכרת את איכות החיים. כאן בעמוד תמצאו מידע רלוונטי בנושא, מוזמנים להיעזר בו כדי לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם.

ממצאים עדכניים ומדויקים

החלטה נכונה נשענת תמיד על מידע. המידע חייב להיות עדכני, מפורט ומדויק, ובמיוחד כשמדובר על צנרת כזו או אחרת. נזילה מצינור מים יכולה להתרחש עקב תקלה נקודתית פשוטה, ובמקרה כזה מן הסתם אין טעם להחליף את הצנרת כולה. מצד שני, נזילה, ואפילו קלה וכמעט בלתי מורגשת, עלולה להיות נורת אזהרה שמעידה על מצב התשתית החיונית ועל הסיכון לפגיעות קשות יותר.

בהתאם השלב הראשון הוא בדיקה של המצב הקיים באמצעות ציוד מתקדם. התחום השתכלל במידה ניכרת בשנים האחרונות, וכיום יש כמה וכמה דרכים להבין איפה בדיוק יש בעיה בצינור שגורמת לנזילה, וגם מה מידת החומרה של הנזילה.

בין השאר משתמשים למטרה זו במצלמות תרמיות חדשניות שמזהות נזילות על בסיס הבדלים בטמפרטורה בתוך קירות. עוד אמצעי הוא גלאי גז: מחדירים גז שרובו חנקן והוא ידידותי לסביבה ואז מפעילים חיישן שמריח את הגז ויודע לזהות איפה הוא דולף מהצינור. עוד אופציה מעניינת היא מערכת ניטור אקוסטית שיודעת למפות רעשים ולהבין דרכים איפה נוזלים מים. האמצעים הנ"ל מאפשרים לקבל את תמונת המצב הנחוצה לצורך קבלת החלטות.

סוג הצנרת והגיל שלה

שיקולים רלוונטיים נוספים לגבי בחירת הפתרון הנכון לנזילה הם סוג הצנרת והגיל שלה. היתרון הבולט של איתור הנזילות בכל הדרכים הנ"ל הוא האפשרות לבצע תיקון נקודתי ממוקד, בלי הרס נרחב של חיפויי קירות או חיפויי רצפות. אם הצנרת חדשה יחסית, ועשויה מחומר מתקדם, ובנוסף הנזילה קלה יחסית, ההמלצה תהיה אכן על תיקון נקודתי.

לעומת זאת, אם הצנרת אצלכם בבית מיושנת, למשל עשויה מברזל או כזו שהותקנה לפני שנים רבות מאוד, כדאי לשקול החלפה מלאה שלה. אמנם במקרה כזה כבר אי אפשר להסתפק בתיקון נקודתי, ונדרש שיפוץ רחב יותר, אבל בצנרת ישנה סביר להניח שיהיו עוד נזילות ואולי אפילו פיצוץ – כך שבכל מקרה שיפוץ כזה הוא בלתי נמנע. למעשה, אתם מקדימים תרופה למכה וחוסכים לא מעט כסף בזכות מניעת הנזקים העתידיים.

כשמחליטים להחליף את כל הצנרת, הסוגים המומלצים של הצנרות הם SP ו-PEX. לכל סוג יש יתרונות משלו, והמפתח הוא התאמה למאפיינים הספציפיים של הדירה שלכם.

הזדמנות לחדש את מראה חדר הרחצה והבית בכלל

ההחלטה להחליף את הצנרת כולה יכולה להוות בסיס לשיפוץ אפילו עוד יותר מקיף. אולי ברגע הראשון התגובה האינסטינקטיבית היא שאין צורך, אבל החלפת צנרת היא הזדמנות מצוינת לחדש את המראה של חדר הרחצה וגם של הבית כולו. כל דירה היא מקום שיש בו חיים, ולכן יש גם שחיקה בלתי נמנעת של המרכיבים השונים. חיפוי הקיר עלול להתלכלך ולפעמים יש גם קילופים, סדק בחיפוי רצפה הוא עוד דוגמה נפוצה, שלב שבור בתריס, חלון שידע ימים טובים יותר ולפעמים העיצוב פשוט מייצר אנרגיות לא מוצלחות בגלל שהוא כבר לא מתאים למי שחי בבית.

שיפוץ שכולל עוד מרכיבים ולא רק החלפת צנרת הוא מן הסתם פרויקט מורכב יחסית, אבל כשבוחרים נכון בחברת שיפוצים איכותית, מגלים שהעלות פחות גבוהה מכפי שנהוג לחשוב, תקופת העבודה פחות ארוכה מכפי שחוששים ואילו התוצאה מרהיבה הרבה יותר מכפי שחולמים.

תפריט נגישות