ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

סובלים מרטיבות בקיר? כך תטפלו במקור הבעיה

מים הם משאב קריטי שאי אפשר לחיות בלעדיו. מים הם גם מקור לנזקים חמורים כשהם מגיעים למקום שהם לא אמורים להיות בו. בפרט זה המצב במקרים של רטיבות בקירות. אם גם אתם מתמודדים עם התופעה הזו, חשוב לטפל במקור הבעיה, וכאן בעמוד תמצאו מידע שיעזור לכם להבין איך לעשות זאת ביעילות מרבית.

נזילה או פגם באיטום?

קודם כל כדאי לדעת שרטיבות בקיר היא תוצאה של שני כשלים אפשריים: נזילה מצינור או איטום לקוי שמאפשר חדירת מים מבחוץ. ברוב המקרים הסיבה היא אופציה א', כלומר צינור שנוצר בו חור, אפילו זעיר, או סדק. איטום לקוי יוביל לרטיבות בקיר רק כשמדובר על קיר חיצוני ובמיוחד בקרבת חלונות, או כשהכתם שמעיד על נוכחות של מים בקיר ממוקם בחלק העליון שלו וזוהי דירה שנמצאת מתחת לגג.

איתור המיקום המדויק של הנזילה

כשמדובר בנזילה מצינור, האתגר העיקרי הוא זיהוי ודאי של נקודת הכשל המדויקת. שימו לב: המקום שבו רואים כתם, אם אכן רואים כזה, לא בהכרח מעיד על מיקום הבעיה בצנרת. איך כן יודעים איפה נדרש תיקון של צינור? בעזרת ציוד מתקדם.

מכשור משוכלל כמו מצלמה תרמית חוסך את הצורך לפרק את כל הקיר. כשמוצאים את הנקודה המדויקת שבה יש נזילה, אפשר להתמקד באזור הזה וכך לצמצם את היקף העבודות הדרוש. עוד אופציה של איתור נזילות בקיר בלי להרוס אותו היא באמצעות גלאי גז, ויש גם שיטה שמבוססת על סאונד.

איך לבחור את השיטה הטובה ביותר לאיתור מיקום הנזילות

מצלמה תרמית היא דרך יעילה שנהנית מרמת דיוק גבוהה מאוד. נוכחות של מים בנקודה מסוימת בקיר משנה את הטמפרטורה שלו, ולכן מפות החום שמספקות מצלמות תרמיות הן בסיס מצוין לזיהוי מקור הבעיה. באופן טבעי נדרש גם ניסיון בפענוח המפות והגעה לתובנות הנכונות מתוך המידע.

בקירות עבים המצלמה התרמית לאיתור נזילות עלולה לא לאתר הבדלי טמפרטורות. גם בימי חורף קרים האופציה הזו פחות יעילה, ולכן ניתן להשתמש באיתור נזילות בגז. בשיטה זו מוחדר לצנרת גז ידידותי לסביבה. איש מקצוע מיומן עובר עם חיישן ש"מריח" את הגז הזה לאורך הקירות. במיקום של הסדק בצינור הגז מן הסתם דולף ולכן החיישן יזהה אותו. גילוי נזילות בסאונד מבוסס על הרעש שמייצרים מים שיוצאים מהצינור, ונעשה גם הוא באמצעות ציוד מתקדם.

תיקון נקודתי אפקטיבי 

לאחר זיהוי מקור הבעיה, השלב הבא הוא פתיחת הקיר באזור הרלוונטי כדי לבצע תיקון נקודתי בצנרת. לאחר מכן תוכלו להזמין קבלן טיח מיומן שיסגור את האזור ויחזיר לקיר גם את המראה הנקי והיפה – כך שהתקלה כולה תהיה מאחוריכם, ותוכלו לחזור לשגרה מלאה. הטיפול במקור הבעיה כמובן מונע את חזרת הנזילה.

תפריט נגישות