ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

איך מונעים נזקי מים מכל הסוגים?

מים הם משאב קריטי לחיים שלנו. הבעיה היא שמים עלולים להגיע גם למקומות שבהם הם לא אמורים להיות, ובמקרה כזה התוצאה עלולה להיות נזק משמעותי: רטיבות בקירות, כתמים דוחים, עובש שעלול להוביל למחלות של דרכי הנשימה, פגיעה בתשתיות ועוד. לבעיה הזו יש שני מקורות אפשריים. אחד הוא נזילה מאחד הצינורות שמובילים מים למקומות שבהם הם נחוצים, והשני הוא כשל באיטום שמאפשר למים מבחוץ לחדור פנימה. כאן בעמוד תמצאו תשובה מפורטת לשאלה שבכותרת, כך שתדעו למנוע נזקי מים מכל הסוגים.

גילוי נזילות סמויות במהירות וברמת דיוק גבוהה

יש מקרים שבהם הגורם לרטיבות ברור. כשזה המצב מן הסתם אפשר לגשת ישר לשלב הפתרון לבעיה – תיקון צינור, החלפת חלק מהצנרת (או אפילו כולה) או תיקון הליקויים באיטום. כשמקור הרטיבות סמוי מהעין, נדרשת קודם כל בדיקה מקצועית.

בדיוק למטרה זו פותחו אמצעים מתקדמים לאיתור נזילות מים בלי להרוס קירות או להרים את כל חיפוי הרצפה. אופציה אחת היא הזרמת גז ידידותי לסביבה ובטוח לחלוטין בצנרת, ושימוש בגלאי גז כדי לזהות את המקומות שבהם הוא דולף מהצנרת (ולכן מן הסתם שם ישנה בעיה שגורמת גם לדליפת המים). אופציה שנייה היא איתור נזילות בסאונד, תוך שימוש במערכת אקוסטית מתקדמת שיודעת לבודד את הרעש של הנזילה ולהבין בדיוק מאיפה הוא מגיע. דרך שלישית היא מצלמה תרמית שממפה את הטמפרטורה בתוך הקירות, כך שעל סמך ההבדלים בין אזורים שונים איש מקצוע מיומן ידע להצביע על מיקום הנזילה.

איטום קירות באפקטיביות

במקרים שבהם השימוש בציוד המתקדם הנ"ל מגלה שאין נזילה מהצנרת, המסקנה המתבקשת היא שהגורם לרטיבות הוא כשל באיטום. בהתאם יש ליישם פתרון איטום. כשמדובר על קיר חיצוני, האיטום שלו אפשרי באמצעות מספר סוגים של חומרים. דרך אחת היא חומרים ביטומניים שאותם מורחים על הקיר או מתיזים עליו. היתרון העיקרי שלהם הוא גמישות רבה ובהתאם כושר היצמדות גבוה.

אופציה שנייה היא חומרי איטום צמנטיים שהיישום שלהם כולל רשת אינטרגלס. בחלק מהמקרים ייעשה שימוש בחומרים אקריליים, ואם הקיר החיצוני מחופה בשפריץ, באבן או בשיש, הפתרון הנכון הוא תרכובת סיליקון (שמגנה על הקיר גם מפני לכלוכים ושחיקה ולא "רק" ממים).

פתרון יעיל גם לקירות גבס

הגבס הפך בשנים האחרונות לחומר גלם פופולרי מאוד, בזכות נוחות העבודה איתו והאפשרות לייצר בכל חלל בבית שינויים משמעותיים בקלות ובעלות נמוכה. בין השאר משמש הגבס ליצירת נישות בקירות, להוספת תקרה צפה להסתרת תשתיות שונות ולבניית קירות לחלוקה מחדש של חללים פנימיים.

גם כשיש רטיבות בקיר גבס, יש מספר פתרונות אפשריים. למשל, יריעות שאוטמות את הפינות של קיר הגבס ומתאימות מאוד לקירות שממוקמים בחדרים רטובים. איטום קירות גבס ניתן להשיג גם עם חומרים צמנטים ייעודיים, ואם מדובר על קיר גבס ירוק – האיטום שלו יתבצע עם חומר שיש בו פולימרים עמידים למים ואדים.

איתור מקצוענים אמינים במיוחד

איתור הגורם לנזילות מים, שכאמור מובילות לנזקים מכל מיני סוגים, כולל פגיעה בבריאות, מחייב מקצוענות וניסיון. איכות חשובה לא פחות היא האמינות, כדי שתוכלו לדעת בוודאות שהבעיה שהוצגה בפניכם היא אכן הבעיה שגורמת לנזילה. כשמגלים נזילות מים עם ציוד משוכלל, זהו באופן טבעי בסיס מצוין גם למקצוענות וגם לאמינות. בנוסף, רצוי לבחור איש מקצוע ותיק שכבר הוכיח במקרים רבים שאפשר לסמוך עליו. ההמלצה הזו תקפה גם כשמזמינים קבלן איטום.

תפריט נגישות