ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

איך מרימים בלטות ברצפה לחשיפת צנרת תקולה?

הסרת אריחי רצפה לצורך חשיפת ותיקון צינורות מים דולפים היא משימה שדורשת תכנון וביצוע קפדני כדי למנוע נזקים לאזורים הסובבים (ולמעשה להוביל לנזק משני מיותר שיכול לעלות לא מעט כסף). 

אם אתם חוששים מפני החלפת הצנרת ורואים בכך כמעין 'טלטלה' עזה לבית, אל דאגה, ומדריך מקיף זה יסביר לכם את כל אשר מתרחש בתהליך; החל מהכנת אזור העבודה, דרך הסרת האריחים בצורה בטוחה ועד לתיקון הצנרת.

הכנת אזור העבודה

ראשית כל, הסירו דאגה מלבכם, לא יבוצע כל הרס או הרמה למרצפות הבית לפני שנאתר במדויק את אזור הדליפה.

לצורך כך נעשה שימוש במגוון מכשירים טכנולוגיים שונים לרבות מכשירי גז לאיתור נזילות המזריקים גז ידידותי לסביבה לצנרת המים. במקומות בהם יש נזילה, הגז ידלוף החוצה ויאותר על ידי גלאי ייחודי.

מצלמות תרמיות שמזהות שינויים בטמפרטורה הנגרמים כתוצאה מנזילה. המצלמה מאפשרת לראות את המים הדולפים דרך קירות ורצפות ללא צורך בהרמה מיותרת של מרצפות.

וכן סיבים אופטיים לצילום הצנרת. המצלמה האופטית מוכנסת לתוך הצנרת ומספקות תמונה בזמן אמת של פנים הצינור. כך ניתן לראות את המיקום המדויק של הנזילה ואת מצב הצנרת באופן כללי.

המלצות לפני תחילת עבודה

מומלץ להרחיק רהיטים וחפצים שונים שכן הרמת המרצפות תוביל ללא מעט אבק (מעט דומה לשיפוצים). מומלץ לפרוס יריעות פלסטיק על רהיטים שאי אפשר להזיז.

גם אנחנו כבעלי מקצוע מגיעים בהגנה מלאה עם משקפי מגן וכפפות מפני הרסיסים שניתזים בעת השימוש בפטישון החשמלי, מסכה למניעת נשימת האבק (והמלצתנו היא שכל מי שרגיש לאבק לא יהיה נוכח בבית בעת העבודה) וכן דליים לפינוי הרסיסים ולפינוי הפסולת אל המקום המתאים.

האריחים שאותם נסיר יהיו אף ורק אלו שמכסים את הצנרת הדולפת. מטרתנו היא לפעול רק באזור הנזילה הממוקד, וזאת כדי שלא נביא לנזקים משניים מיותרים.

כיצד האריחים מורמים?

באמצעות פטישון חשמלי בעל עוצמה המגיעה מתוך הבוכנה. הפטישון מיועד במיוחד עבור עבודות מסוג זה, ויתבצעו קדיחת חורים בדפנות האריחים לצורך הסרתם וכן במרכז האריח. 

באופן הדרגתי, הקידוח באריח יעזור לשבור את הרצפה ולהסיר אותה בחלקים.

לעתים ישנו הצורך בשימוש באמצעים ידניים לרבות איזמל להרמת והזזת האריחים. 

ברגע שהאריח מתחיל להיסדק, נשתמש במוט מיוחד כדי להרים את החלקים השבורים. וכל העת ניזהר שלא לפגוע באריחים הסובבים.

גישה ותיקון הצינורות

לאחר הסרת האריחים, נבדוק את הצינורות החשופים כדי לטפל אך ורק באיתור מקור הנזילה

בצנרות מים עדכניות הרי שכל שנצטרך לעשות הוא לחתוך את הצנרת התקולה ולהוסיף מתאם שיחבר את הצנרת מחדש.

במקרים ובהם מדובר בצנרת מתכתית וותיקה, הרי שייתכן ונוכל להשתמש במתאם מיוחד. נדגיש כי ישנם מקרים בהם הצנרת הוותיקה כה ישנה, עד שייתכן ויעלה הצורך להחליף את כלל הצנרת (בעקבות חלודה והיחלשות החומר).

התייעצו עם ארז

בכל שאלה והתייעצות בנושא החלפת צנרת מים ואיתור נזילות, אני אשמח לעמוד לשירותכם.

צרו עמי קשר טלפוני ואשוב אליכם בהקדם האפשרי.

תפריט נגישות