ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

איתור נזילות בבית משותף

מה עושים במקרה של איתור נזילה בבית משותף? מי האחראי? ומי משלם?

נזילה יכלה להיווצר בכל מערכת אינסטלציה, אם זה בביוב, בצנרת הביתית, במפעל וגם בבניין משותף. בבניין משותף העניינים נהיים סבוכים יותר כאשר יש צורך להבין מי אחראי על הנזילה? ומי צריך לשלם?, כך שלעתים העניין גולש לרבדים משפטיים. הנה מספר פרטים חשובים על איתור נזילות בבית משותף והעניין המשפטי מסביבו.

לפעול מהר ובזמן כשמגלים איתור נזילות בבית משותף

במידה וקיים וחשד לנזילה בבית המשותף יש לפעול על מנת לברר מהו מקור הנזילה על מנת שהיא תטופל בהקדם. במקרים בהם הנזילות מאותרות זמן רב אחרי שהן מתרחשות הנזק עלול להיות חמור מאוד. סימנים ראשונים לנזילה בבית משותף יכולים להיות עובש על הקירות, סימני קילוף ושינוי צבע, ריחות עזים וחריפים ועוד. כמובן שסימן בולט יהיה גם חשבון המים שיכול לעלות באופן לא פרופורציונלי ומחשיד לתקופה הנוכחית בשנה.

מה עוד צריך לעשות במקרה שיש איתור נזילות בבית משותף?

כאשר יש נזילה בבית הפרטי שלכם אתם יכולים להרגיש מעט יותר רגועים, כי למרות שעליכם לטפל בנזילה כמה שיותר מהר אתם יודעים בוודאות שאתם אלו שצריכים לשאת בעלויות ואתם אלו שכנראה אשמים, או בעל מקצוע שעבד אצלכם עבודה לא מקצועית, אם זה עקב איטום לקוי, עבודת אינסטלציה לא נכונה ועוד.

אך במקרה ומדובר בבניין משותף העניינים יכולים להיות סבוכים יותר ולגרום למתחים בין השכנים עקב העובדה שלא ברור מהו מקור הנזילה ומי למעשה אחראי לטפל בה ולשלם על תיקונה. במקרים כאלה הפתרון המיטבי הוא פניה למאתר נזילות אשר יאתר באופן מדויק את מקור הנזילה ובאיזה שטחה של המבנה היא נמצאת. המאתר יספק דו"ח איתור נזילות מקצועי המספק אסמכתא אודות מקור הנזילה ולמעשה מי הגורם האשם לכך.

להשתמש בדו"ח איתור הנזילות לשם יישוב הסכסוך בבית משותף

לאחר ביצוע העבודה של איתור נזילות, יש ליישב את ההדורים בין כל הגורמים המעורבים ולפעול בהתאם לממצאי הדו"ח. זה אומר, כי בהתאם לדוח יש לקבוע מי הגורם האשם שצריך לשלם על הטיפול ותיקון הנזילה – בין אם מדובר בכם, בשכן או בנזילה שמקורה משטח ציבורי של כלל הבניין ואז ייתכן תשלום משותף של כלל הדיירים. במקרים מסוימים ייתכן כי מקור הנזילה יהיה אצל השכן שלא יהיה מוכן לשלם את עלויות הטיפול ובמקרה כזה העניינים יכולים לגלוש לבית המשפט, אך במקרה זה דו"ח איתור הנזילות משמש כאסמכתא מקצועית שיכולה לסייע לכם רבות.

זיהוי סימנים לנזילה
איתור נזילה בדירה

תפריט נגישות