ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

בדיקת רטיבות בקירות גבס

אחת הבעיות המוכרות והקשות ביותר שאנחנו מכירים במבנים ולא משנה מאיזה סוג – זוהי הרטיבות.

המים מצליחים להתגבר על החומרים הכי טובים ואם לא מבצעים את האיטום בצורה הכי הרמטית, תהיה רטיבות. כאן אנחנו מתייחסים בעיקר לרטיבות ממי גשמים. אך כאשר מדובר ברטיבות הנובעת מבעיות אינסטלציה שונות, שם הסיפור שונה לחלוטין. המים יטפטפו אט אט ויחלחלו בתוך הקירות של המבנה ולא פעם יארך זמן רב עד שבכלל נבחין בבעיה.

הדבר נכון לכל סוגי הקירות ומכל החומרים. לא משנה אם זהו קיר אבן או קיר בלוק, קיר גבס או בכלל קיר שנבנה מחומרים לבנייה קלה כמו פנלית וכדומה.

בכל אחד מהם חשוב שנדע לאתר נזילות ברגע שישנה תקלה כדי למנוע נזקים נוספים וכמובן כדי לפתור את הבעיה מהשורש.

קירות גבס ורטיבות – מה עושים?

ממש כמו בכל קיר רגיל, הגבס אף הוא משמש כמקום מעבר לצנרת. קירות הגבס הפכו לאחרונה שימושיים מאוד ובבתים רבים בוחרים לבנות בהם את קירות הבית הפנימיים בעיקר, כאשר ברור כי כל שאר האלמנטים שאמורים לעבור דרך הקירות כמו תשתיות המים או החשמל, יעברו דרך קירות הגבס. הגבס הוא חומר שבמגע עם מים הוא משנה את צבעו והדבר ניכר די מהר. שלא כמו בקירות אבן או בלוקים, שם עשוי לחלוף זמן רב עד שהתקלה תתגלה ובינתיים הקירות יספגו כמויות גדולות של מים. מה שבסופו של דבר עשוי להוביל לנזקים חמורים ולקושי לפתור את הבעיה.

עם זאת, לא תמיד תוכלו לגלות מה בדיוק מקור הבעיה ומנין זורמים המים.

אז מה עושים עם בעיות מהסוג הזה?

כאן צריך להיעזר בשירות מקצועי של איתור נזילות.

מנין זורמים המים?

כדי לאתר מקור של נזילה, אפשר להתחיל בניחושים ובהתאם לכך לפתוח, לשבור, להרים או לקלף. אבל האמת היא שכל השיטות הללו בהם קדחנו בקירות והרמנו רצפות מתוך פעולות של ניסוי וטעיה, הן שיטות עתיקות שכבר לא ממש מקובלות כיום. היום יש לנו כלים חדשים ומשוכללים אשר אלו מאפשרים לנו לאתר בעיות, למצוא נקודות תורפה בצנרת ולהניח את האצבע באופן מדויק על מקור הבעיה. כל זה בלי לפגוע כלל וכלל במבנה של הבית. הכול יוכל להישאר על מקומו בלי כל נזק והבעיה תאותר בצורה מדויקת ממש.

את זה עושים בדרך כלל בעזרת מצלמות תרמיות.

שירות ששווה לשלם עליו

אז נכון שהשירות הזה של איתור נזילות הוא לרוב שירות יקר והוא מקפיץ את כל המחיר של התיקון בכמה וכמה עשרות או מאות אחוזים. עם זאת, רבים מעדיפים לאתר את מקור הנזילה המדויק באמצעות הכלים המתקדמים הללו וזאת כדי להגיע לאבחון מדויק מבלי להרוס או לפתוח קירות ורצפה במקומות הלא נכונים. 

למידע על עבודות גבס מתקדמות מכל הסוגים היכנסו – https://www.my-gypsum.co.il/

תפריט נגישות