ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

צילום תרמי לאיתור נזילות

צילום תרמי לאיתור נזילות היא טכניקה רבת עוצמה המשמשת לאיתור וגילוי נזילות במערכות ומבנים שונים. על ידי לכידה וניתוח של חום העצמים, הדמיה תרמית יכולה לזהות הבדלי טמפרטורה המעידים על נוכחות של דליפות. במאמר נביא כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות במצלמה טרמית.

צילום תרמי לאיתור נזילות, המכונה גם תרמוגרפיה, מסתמך על העיקרון שאובייקטים פולטים קרינה אינפרא אדומה על סמך הטמפרטורה שלהם. באמצעות מצלמת הדמיה תרמית, המזהה ומודד קרינה זו, ניתן להמחיש ולנתח שינויים בטמפרטורה.

צילום תרמי לאיתור נזילות יעיל באיתור דליפות מכיוון שזה גורם לרוב לשינויי טמפרטורה. לדוגמה, נזילות מים יכולות לגרום לאזורים לחים, וכתוצאה מכך משטחים מתקררים יותר. באופן דומה, דליפות אוויר עלולות ליצור טיוטות הגורמות להפרשי טמפרטורה. על ידי סריקת האזור באמצעות מצלמת הדמיה תרמית, ניתן לזהות חריגות בטמפרטורה.

לצילום תרמי לאיתור נזילות יש שימושים רבים כולל:

  • בדיקות מבנים: זיהוי נזילות מים, נזילות אוויר או בעיות בידוד בבניינים.
  • מערכות אינסטלציה: איתור נזילות נסתרות בצנרת או במתקני אינסטלציה.
  • מערכות HVAC: איתור נזילות אוויר או בידוד לא יעיל במערכות חימום, אוורור ומיזוג אוויר.
  • מערכות תעשייתיות: זיהוי דליפות בצנרת, במיכלים או בציוד.
  • מערכות חשמל: איתור התחממות יתר או תקלות חשמליות שעלולות להוביל לדליפות או סכנות בטיחותיות.

בצילום תרמי לאיתור נזילות משתמשים במצלמות מיוחדות המסוגלות לזהות ולהמחיש קרינה אינפרא אדומה משמשות להדמיה תרמית. מצלמות אלו עשויות להשתנות ברזולוציה, ברגישות ובתכונות שלהן. רזולוציה ורגישות גבוהות יותר מאפשרות זיהוי טוב יותר והדמיה מדויקת יותר.

צילום תרמי לאיתור נזילות נוצר ממכשירים ללא מגע הלוכדים קרינת אינפרא אדומה הנפלטת מעצמים. הם יוצרים ייצוג חזותי של הבדלי הטמפרטורה בפורמט תמונה או וידאו. התמונות עשויות להציג צבעים או שיפועים שונים כדי לייצג טמפרטורות משתנות, כאשר אזורים חמים יותר מוצגים בדרך כלל בצבעים חמים יותר (למשל, אדום, כתום) ואזורים קרירים יותר בצבעים קרים יותר (למשל, כחול, ירוק).

מגבלות של צילום תרמי לאיתור נזילות  

  • הפרש טמפרטורה: צריך להיות הבדל טמפרטורה בולט בין האזור הנבדק לסביבתו לזיהוי מדויק.
  • תנאי פני השטח: יעילות הטכניקה עשויה להיות מושפעת ממאפייני פני השטח. משטחים מחזירי אור או מבריקים עשויים לשקף או לספוג קרינת אינפרא אדומה בצורה שונה, מה שעלול להשפיע על דיוק התמונה התרמית.
  • גורמים סביבתיים: גורמים חיצוניים כגון אור שמש, רוח או טמפרטורת הסביבה יכולים להשפיע על תוצאות הדמיה תרמית. חשוב לקחת בחשבון גורמים אלה במהלך הבדיקות.

פירוש תמונות החיישן של צילום תרמי לאיתור נזילות דורש מומחיות והכשרה. יש אנשי מקצוע שמאומנים לנתח תמונות תרמיות בצורה מדויקת, לזהות חריגות בטמפרטורה ולקבוע את נוכחותן ומיקום הדליפות. הזמנת מאתר נזילות מוסמך מבטיחה תוצאות אמינות ומדויקות.

 יתרונות בצילום תרמי לאיתור נזילות

  • לא הרסני: הדמיה תרמית אינה דורשת מגע פיזי, מה שהופך אותו ללא פולשני ולא הרסני.
  • יעיל: הדמיה תרמית מאפשרת סריקה מהירה של אזורים או מערכות גדולות, ומפחיתה את הזמן הנדרש לאיתור דליפות.
  • מקיף: זה יכול לזהות נזילות או דליפות נסתרות מאחורי קירות, תקרות או אזורים בלתי נגישים אחרים שאולי לא יהיו גלויים לעין בלתי מזוינת.
  • איתור מוקדם: על ידי איתור נזילות בשלב מוקדם, ניתן לנקוט בפעולה מונעת כדי למזער נזקים, להפחית את עלויות התיקון ולמנוע בעיות נוספות כמו צמיחת עובש או נזק מבני.

בסופו של דבר, צילום תרמי לאיתור נזילות זה כלי רב ערך לאיתור דליפות וזיהוי חריגות טמפרטורה הקשורות אליהן. אופיו הלא פולשני, היעילות והיכולת לזהות נזילות נסתרות הופכים אותה לשיטה מועדפת עבור שימושים שונים. כשהם מבוצעים על ידי אנשי מקצוע מיומנים, הדמיה תרמית יכולה לסייע בזיהוי דליפות ולטפל בהן באופן מיידי, תוך הבטחת שלמות ויעילות של מערכות ומבנים.

גילוי נזילות
איתור נזילות

תפריט נגישות