ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

זיהוי סימנים ראשונים לנזילה

ישנו חשש לנזילה בדירה? אלו הסימנים אשר יאותתו לכם כי קיימת נזילה

אם יש דבר אחד שאף אחד לא רוצה להתעסק איתו זו נזילה ממערכת הצינורות בבית. יש הרבה בעיות שיכולות לקרות בבית, כמו למשל סתימה או בעיה בחשמל, אך הבעיה עם נזילה היא שלא תמיד אנו יודעים שהיא קיימת ולמעשה חולפים חודשים שלמים, הנזק שנוצר לקיר גדול וחשבון המים מתנפח עוד ועוד.

כיצד נוצרת נזילה?

תקלה בצנרת – שחיקה טבעית או פגיעה בצנרת אלו הסיבות השכיחות להיווצרות נזילה בבית. היא נוצרת בגלל אי תחזוקת צינורות מתאימה, שחיקה וקריעה של גומיות איטום בברזים או מערכת צינורות ישנה ולעתים בגלל תזוזה לא נכונה של חפץ מסוים, כמו מכונת כביסה או דוד, שגורם לקריעה של צינור, ולעתים גם קדיחה בקיר או כל פגיעה חיצונית.

בעיות איטום במבנה – סיבה נוספת לנזילות במבנה היא עקב איטום לקוי באזורים שונים במבנה וחדירה של מים גשמים בעונת החורף. כמו כן, בבניינים משותפים יכולות להיווצר בעיות בצנרת והנזילה מהשכן עלולה להגיע אל הבית שלנו.

זיהוי סימנים לנזילה

באילו מקרים צריך לעלות בנו חשד לנזילה?

נשאלת השאלה החשובה יותר, איך אפשר בכלל לחשוד שיש נזילה?. במידה ואנו לא בודקים את חשבון המים באופן קבוע ובמידה ואנו בכלל לא חושדים שסגירת הברז עלולה להוביל לממצא מסוים, ניתן לגלות שיש נזילה בזכות החושים שלנו. אם אתם מרגישים שהבית פחות מבודד ויש אזור אחד בו שתמיד יותר קריר מהשאר, אם אתם מריחים ריח מוזר של מים או עובש, כדאי שתתחילו להזיז ארונות ורהיטים כדי לבדוק האם סימנים של נזילה אשר מפורטים בפסקה הבאה. 

מה הסימנים הראשונים שיכולים להעיד על נזילה?

בדיקת כל הברזים והצנרת בבית – הנזילה יכולה להיות קטנה וגלויה המתבטאת בטפטוף מים קל מאחד הברזים בבית, אם זה ברז המקלחת, הכיור במטבח, נזילה מצינור דוד השמש ועוד. טפטוף זה עלול להצטבר במשך הזמן לכמויות גדולות ולגרום לניפוח חשבון המים שלנו. הנזילה יכולה להיות סמויה בצינורות פנימיים במבנה כשאת הסימנים לנזילה זו נוכל לראות על ידי סימני רטיבות במבנה ובסיבוב שעון המים גם כאשר כל ברזי הבית סגורים.

סימני עובש, קיר מתקלף וכתמי רטיבות בקירות ובחיבור בין הקירות לתקרה – כשהמים פוגעים בקיר הם נבלעים בתוכו וכך הוא הופך לכהה יותר. זו הסיבה שחומר רטוב תמיד יהיה יותר כהה, קרני השמש נבלעות בו ופחות מהן חוזרות לעין שלנו. אם אתם רואים כתם כזה על הקיר, הוא לא יעבור לבד. גם הופעת עובש היא סימן לרטיבות כיוון שעובש צריך להתפתח בתנאי לחות שאופייניים לקירות עם נזילות. עוד סימן בשלב מאוחר יותר של הנזילה הוא קילוף של הצבע. המים נכנסים בין שכבת הקיר לבין שכבת הצבע והצבע מתקלף.

חשבון מים גבוה מהרגיל – חשבון המים החודשי הגיע וקיבלתם חום? חריגה בחשבון המים צריכה להדליק לנו נורה אדומה כי ייתכן וישנה נזילה כלשהי בבית.

מדוע חשוב לזהות נזילה כמה שיותר מוקדם?

חשוב לזכור שנזילה משמעותה איבוד מים. אמנם לא מדובר על איבוד מים מאסיבי אך יש נזילות שיכולות לגרום לחשבון מים מנופח מה שיעלה לכם עוד כמה מאות שקלים בחודש. מלבד העלות הכספית הישירה שבזבוז המים יוצר, הנזק החמור באמת יקרה לקירות בביתכם. הקירות אמנם חזקים אך הם אינם חסינים מפני נזילות שמתבצעות מעובי הקיר וכך לאט לאט הנזק יגדל, הקיר עצמו יתפורר מבפנים ומפה הבעיות יגיעו בצרורות: הבידוד של הקיר ייפגע, העיצוב שלו ייפגע ובמקרים קיצוניים גם היציבות שלו.

זיהוי הנזילה כבר בשלבים המוקדמים יכול להיות הדבר הטוב ביותר שימנע מכם הוצאות כספיות גבוהות והרבה עוגמת נפש בהמשך. מרגע שאתם חושדים בנזילה עליכם לבצע דבר אחד ראשוני: לסגור את ברז המים הראשי. אחרי שתסגרו את הברז אתם אמורים לראות כיצד המחוג של השעון שנמצא בו מפסיק להסתובב. אם עדיין המחוג ממשיך להסתובב, יש לכם נזילה. באופן כללי מומלץ לבדוק תמיד את חשבונות המים כדי לראות שהחשבונות לא מנופחים מידי או שהם עולים באופן מגמתי בלי כל סיבה.

תפריט נגישות