ארז רובין- איתור נזילות
שירות בכל הארץ

רטיבות סביב צינור ביוב

נזילות מצינורות הביוב במבנה עלולות לגרום נזק רב, הן מבחינת הוצאות תיקון הנזילה והן מבחינ גרימת נזק למבנה. הלכך יש לאתר את הנזילה ולטפל בה בהקדם האפשרי..

כשיש סימני רטיבות אנו יכולים להילחץ מאוד ובצדק, הרי מדובר על בעיה שהולכת ומחמירה מרגע לרגע וחשוב לטפל באופן מיידי. עם זאת, רוב הנזילות שבהן נצפה יהיו בתחום ביתנו ואנו נצטרך להיות אלו שמטפלים בהם, מלבד קיר משות, עם השכן שכאן יש כבר מצב מורכב יותר, אך רטיבות באזור צינור ביוב זה כבר דבר אחר לחלוטין. מה עושים במצב כזה ומי צריך לטפל?

רטיבות בצינור ביוב

רטיבות מצינור הביוב? כנראה יש נזילה

ישנן נזילות הגלויות לעין וניתן לראות אותן ולראות את מקורן, אך במקרים רבים ישנן נזילות סמויות נסתרות. ישנם מספר סימנים אשר יכולים לאותת לנו כי ייתכן וקיימת נזילה כלשהי במבנה ובמידה ואנחנו מבחינים בהם יש לבדוק זאת בהקדם. בין סימנים אלה: סימני עובש, קיר שהתקלף וסימני רטיבות כלשהם.

מכיוון שמדובר במסעדות, בהן קיימת עבודה אינטנסיבית לכל אורך היום במטבח, הלחות מצטברת מהר יותר (לכן גם רצוי להקפיד על אוורור המיקום) וזה עלול לגרום להתפתחות עובש ולנזק. מעבר לכך השימוש האינטנסיבי בצנרת עלול ליצור בלאי בצינורות, לגרימת סתימות וחורים שיכולים לגרום לפיצוץ בצנרת ולנזילות.

כיצד מטפלים ברטיבות מצינור הביוב?

• רטיבות מצינור הביוב יכולה לנבוע בעיקר מנזילה כאשר זה יהיה החשד הראשוני באופן אוטומטי. הנזילה יכולה להיווצר בגלל שלל סיבות כאשר לרוב מדובר בשחיקה של צינור הביוב הישן אך ייתכן גם כי חפירה או קידוח במקום הם אלו שגרמו לה. בכל מקרה יש צורך לאתר את הרטיבות בצורה מדויקת יבותר כאשר מצלמה תרמית ומצלמות סיב אופטי יכולות להיכנס לפעולה גם כאן, אם כי לעתים הנזילה תהיה עמוקה מאוד והשימוש לא יספיק.

• כדי להבין האם מדובר בנזילה או בבעיה אחרת וכמובן להבין עד כמה הנזילה חמורה ומהיכן היא בדיוק, חשוב להזמין אינסטלטור שמתמחה גם בבעיות במערכת הביוב. העבודה במערכת הביוב שונה והיא מצריכה שימוש במכשירים מתקדמים יותר וכמובן הטיפול יכול להיות הרבה יותר מעמיק.

כיצד מאתרים ומטפלים בנזילה בביוב?

מערכת הביוב דורשת יחס מיוחד כאשר יש מכשירים מיוחדים כדוגמת המצלמה הרובוטית, שיכולים להיכנס אל כל צינור ולשדר תמונה באיכות טובה מאוד עם מגוון אפשרויות כמו תצלומי תקריב, הארה ואפילו יכולת לטפל בבעיה על ידי סתימתה. במקרים מסוימים יהיה צורך לסמן את החלק הבעייתי, לשדר את המיקום המדויק ולאחר מכן להחליף את אותו החלק.

תפריט נגישות